Budapest, Bratislava en Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Jan Lingen - WaarBenJij.nu Budapest, Bratislava en Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Jan Lingen - WaarBenJij.nu

Budapest, Bratislava en Dresden

Door: Jan van der Lingen

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 Augustus 2011 | Duitsland, Dresden

Goed, Budapest was belachelijk. Nog nooit zo goed gefeest, om 6 uur 'sochtends in de thermale baden en twee dagen verloren aan katers.

De beste plek waar ik geweest ben, met het minste nuttig besteden tijd. De hippies die in het vorige reisverslag beschreven zijn waren er in overvloed in mijn hostel, tot mijn grote ergernis. Een paar hippies is leuk, maar in het Hostel waar ruimte was voor 40 mensen logeerden ruim 100 hippies. Ze sliepen overal, in de tuin, in tentjes, in hangmatten, in de gemeenschappelijke ruimte en op het bankje in de keuken.

Jammer maar helaas, al met al toch naar mijn zin gehad. De cultuur in Budapest viel stiekem wat tegen, al heb ik hele mooie foto's weten te maken vanaf het kasteel.

Daarna door naar Bratislava, in mijn eentje dit keer, want Sam en Joe gingen door naar Kroatië om daar op het strand te liggen.

Bratislava is kut, kort samengevat. Het oude stadje is prachtig, maar niet veel groter dan Rumpt. De rest van de stad is spuuglelijk en werkelijk alles wat er in Bratislava enigzins oud uitziet is schijnbaar herbouwd. Het o zo bekende nachtleven van Bratislava was ook zeer teleurstellend. Al heb ik mij prima vermaakt met de ene nacht twee Hiphoppende Canadezen en een Nederlands stelletje en de nacht daarop met 7 rare Italianen. De enige gebeurtenis van betekenis was het verliezen van een van de bolletjes van mijn tongpiercing.

Toen, Dresden, 7 uur in de trein, chillen met wederom twee Canadezen en een Deen en bij aankomst een wandeling door Dresden naar de Neustadt waar ik momenteel verblijf bij Storki. Gisteravond een uurtje of 9 kwam ik aan en ik heb heerlijk gegeten in een lesbisch restaurant(dat is een soort gaybar maar dan anders) en een biertje gedronken in de 'Heavy Duty' metal pub. Prima vermaak. Vandaag wilde ik Dresden gaan bekijken, maar de luxe van een eigen kamer, privacy en rust beviel dusdanig dat ik het grootste deel van de dag in bed lag. Toen ik eindelijk opstond en naar de Piercing-winkel ging om een nieuwe piercing te halen kreeg ik te horen dat ik m'n tongpiercing wederom opnieuw moest laten zetten, hij is dichtgegroeid.

... Kut.

Direct daaropvolgend ging het snoeihard regenen, dus een filmpje en een spelletje was wel ongeveer alles wat ik wilde en ging doen. Zojuist, tijdens het drinken van een biertje met Storki kwam ik erachter dat de Piercing expert een amateur is, want het gat in m'n tong zit er nog steeds en ik hoef dus, goden zij dank, geen geld te verspillen aan er weer een laten zetten.


Morgen ga ik Dresden verkennen, daarvoor ben ik hier immers en vermoedelijk 'savonds met Storki mee drinken met een Russische metalband waarmee hij ooit tourde.

Het wordt vast prachtig. Daarna Berlijn, nog een paar daagjes feesten en dan door naar Nederland.

Al met al bevalt het reizen me nog steeds prima, al is het een vermoeiende ervaring. Feesten, touristisch doen, reizen, geen privacy, steeds nieuwe mensen ontmoeten en weinig rust. Ik vermaak me kostelijk, maar merk zeker vandaag dat een rustdag in je vakantie meer dan welkom is.

Ik ben er bijna!

Cheers,
Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2011

Budapest, Bratislava en Dresden

28 Juli 2011

De lange, lange weg naar Boedapest

24 Juli 2011

Praag en Auschwitz
Jan

Actief sinds 24 Juli 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 5213

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 24 Januari 2015

'Straya

18 Juli 2012 - 12 September 2012

Espana

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: