Eerste paar weken - Reisverslag uit Granada, Spanje van Jan Lingen - WaarBenJij.nu Eerste paar weken - Reisverslag uit Granada, Spanje van Jan Lingen - WaarBenJij.nu

Eerste paar weken

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 Augustus 2012 | Spanje, Granada

Goed, ik ging dus naar Monegros festival met Joost en het een en ander liften door Spanje.

Eerst Barcelona, lachen, veel drank en zo snel mogelijk weer weg. Teveel prostituees op straat en we mochten nergens naar binnen op slippers. Daarna liftend naar Monegros dus, wat midden in de woestijn ligt. Een langzame start maar uiteindelijk met twee liften toch mooi in 1 dag ruim 250 km afgelegd. Aankomst in het prachtige dorpje Fraga, waar we op de camping een grote pre-festival party tegenkwamen. Harde muziek uit gepimpte Seats en een hoop drank bij het zwembad. Best wel prima. De dag daarna het festival, met wat Nederlanders maar een taxi gepakt ernaartoe. 20 uur lang in de woestijn, bij aankomst loeiheet, 'snachts ijskoud en tegen de tijd dat we weggingen weer loeiheet. Wat een ervaring, vette bands gezien en alles was top.

Terug op de camping ging het feestje gewoon door, nog een hele nacht. Spijtig want wij wilden eigenlijk gewoon slapen.

Daarna weer wegliften, wat lang duurde want er rijdt niemand in of rond Fraga, al helemaal niet richting Madrid, waar we toch heenwilden.

David was onze reddende engel, hij ging de volledige 350 km naar Madrid en we konden mee, moesten we wel eerst een prachtig klooster en de bijbehorende tuinen bekijken want dat wilde hij doen met z'n vriendin. Geen probleem.

Late aankomst in Madrid, rare nacht en een trage dag. 'savonds afgesproken met David en zijn vriendin voor tapas en drank, na een kleine tour door Madrid in zijn Saab convertible (ja hij was architect).

Vanuit Madrid toch maar de trein gepakt, naar Toledo dit keer. Mooie stad, ontzettend mooie stad. Cultureel gedaan en rustig bijgekomen van een heftige week.

Vanaf Toledo door naar Salamanca, dat was het plan. Liften ging niet bijster goed deze dag dus we stranden uiteindelijk in El Tiemblo (dit is google maps waardig). Dat ging 'm niet worden. Taxi gebeld en door naar Avila. Wederom een prachtige stad en toevallig was het jaarlijkse feest daar. In het heerlijke klimaat wat gedronken met studenten bij de stierenring.

Volgende dag dan eindelijk Salamanca, gewoon met de bus, dat liften schiet niet op. In de bus ontmoetten we een toffe chick die ons het leven in Salamanca wel even zou laten zien. Joost voelde zich niet lekker, maar ik had een heftige nacht. Dag daarna Salamanca bekeken, wederom een ontzettend mooie stad met een fantastische dubbel-cathedraal.

Na twee dagen daar geweest te zijn met de nachtbus naar Sevilla waar Brittany was. Sevilla was heerlijk, rustig aan gedaan, lekker cultureel en lekker gegeten en gedronken.

Gisteren zijn we doorgegaan naar Granada, wat werkelijk fantastisch is. Onbeschrijfelijk mooi en goedkoop. Morgen cultureel doen, vandaag rustig dagje.

Algemene indrukken:

Niemand spreekt Engels, dus leer ik maar Spaans.
Het is ongelofelijk heet hier (44 graden en hoger)
Het is ongelofelijk mooi hier
De mensen zijn vriendelijk en relax
Ik wil nooit meer naar huis ;)

• 15 Augustus 2012 - 19:36

Harriet:

Hoi neef

Je hebt al behoorlijk wat kilometers gevreten en weer veel mooie ervaringen achter de rug.
    Het is hier niet boven de veertig graden,maar boven de dertig voelt ook behoorlijk heet aan.
    Geniet van al wat mooi en interessant is.We gaan je volgen.

groeten Nico en Harriet